Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kettőezer négyzetméteren égett a száraz növényzet március 22-én, a délutáni órákban Gödöllőn, a Diófa utcában. A tűz hat ingatlan területét érintette. A lángokat a gödöllői hivatásos tűzoltók eloltották, megakadályozták a tűz továbbterjedését, majd átvizsgálták a leégett területet – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: az aszályos, kora tavaszi időszakban a tűz gyorsan és nagy területen terjed, sokszor épületeket, melléképületeket és erdős területeket veszélyeztetve. Amíg ki nem zöldül a természet, a legkisebb figyelmetlenség is könnyen hatalmas tűzhöz vezethet. A tűzesetek 99 százaléka emberi gondatlanságra vezethető vissza. Az időnként jelentős kárral járó tüzek megelőzhetők! A szabályok megszegése tűzvédelmi bírsággal sújtható! Az országban visszavonásig tűzgyújtási tilalom van érvényben. Ez azt jelenti, hogy tilos tüzet gyújtani erdőkben, fásításokban, facsoportokban, útszéli fasorokban és ezek kétszáz méteres körzetében, még a kijelölt tűzrakó-helyeken is. Fotó: PMKI Gödöllő HTP