Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Március 16-a a benyújtási határideje annak a pályázatnak, amit a Nemzeti Kulturális Alap Örökségvédelmi Kollégiuma írt ki, és amitől a gödöllői önkormányzat a nemrégiben felújított Testőrlaktanya (Várkapitányi lak) állagmegóvása érdekében szükséges csapadékvíz-elvezetési feladatok kivitelezési munkálataira remél vissza nem térítendő anyagi hozzájárulást.
Az 50 százalékos intenzitású pályázati lehetőség segítségével legfeljebb 15 millió forinthoz lehet hozzájutni. Az előzetes becslés szerint a szóban forgó munkálatok kevéssel több mint 35,1 millió forintot emészthetnek fel. A két összeg közötti különbséget (mintegy 20,1 millió forint) a városvezetés az idei évre elfogadott önkormányzati költségvetés általános tartalékának terhére tervezi biztosítani.