Mit jelent és hogyan hasznosítható a CRM?
Mi mindenre érdemes gondolni akkor, ha a CRM jelentése kérdésként merül fel? Mit jelent maga a CRM, milyen feladatok és folyamatok hatékonyságának növekedését segítheti elő, illetve milyen előnyök származnak a tudatos alkalmazásából?
Igen, a cikkben ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk. Nemcsak a CRM jelentését érintve, hanem sokkal inkább a gyakorlatban jelentkező hozzáadott értékét és hasznosságát hangsúlyozva. Következzenek tehát a részletek!
Kezdjük annak a megfejtésével, hogy mit jelent a CRM? Egy angol nyelvű kifejezés, név szerint a customer relationship management szavak rövidítéséről van szó. Szabad fordításban az ügyfélkapcsolat-kezelés adja vissza leginkább azt, amit a CRM a gyakorlatban jelent.
Gyakorlati megközelítésből egy stratégiaként is jellemezhetjük. Olyan stratégiát jelent, amit a vállalkozásod a potenciális és meglévő ügyfelekkel kapcsolatos összes interakció kapcsán hasznosíthat. Kibővítve ide értendő az összes olyan adat és munkafolyamat is, amit a csapatod tagjai alapvetően az ügyfelek, illetve a potenciális ügyfelek minőségi, időben történő kiszolgálása végett megtesznek.
Bontsuk ezt ki jobban, úgy mindjárt világosabbá válik a dolog!
A mindennapi céges működés CRM által támogatható feladatai Ha már körvonalazódik a CRM jelentése, akkor a segítségével racionalizálható és eredményesebben kivitelezhető feladatokra érdemes áttérni. Elsősorban az értékesítés területét kell kiemelni ezen a téren, akár a potenciális, akár a meglévő ügyfelekhez köthető teendőkkel.
Korszerű CRM segítségével és tudatos tervezéssel könnyen megoldható, hogy az értékesítési folyamat megfelelő szakaszát időben, magas szinten és a kapacitásokat hatékonyan kihasználva sikerüljön megoldani. Mindez úgy valósul meg, hogy a CRM felelősőket rendel hozzá és automatizálja az ismétlődő feladatokat. Sőt, ami talán ennél is nagyobb hozzáadott értéket jelent, az ügyfelekkel kapcsolatos összes információt az előzményekben tárolja, könnyen visszakereshetővé téve azokat.
 CRM rendszer, a hatékonyság növelésének eredményes eszköze Merthogy, átfogó jelleggel képes maga a CRM rendszer gyakorlatilag minden egyes osztály és kolléga munkájának ésszerűsítéséhez hozzájárulni, komolyan elősegítve a hatékonyságuk növelését.
Rendkívül előnyös dolog, hogy egy CRM rendszer tudatos és sikeres bevezetése által a személyzeti költségek csökkenthetők, miközben a munkavállalók motiváltabbá válnak, az értékesítés pedig folyamatosan növekvő eredményeket produkálhat.
Egyfajta pozitív spirálba kerülhet maga a vállalkozás, aminek az eléréséhez elképesztően komoly szerepe lehet a CRM rendszer gyakorlatban történő hasznosításának. Amikor kérdésként merül fel a CRM jelentése, érdemes ennyire komplexen megközelíteni a kérdéskört! (x)
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|