Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy harminc négyzetméteres lakóépület január 14-én, a délelőtti órákban Isaszegen, a Martinovics utcában. A tűzoltók kiérkezésekor a ház teljes egészében égett, a tűz átterjedt az épület mellett lévő lakókocsira, valamint a tűzben egy gázpalack felhasadt. A lángokat a gödöllői hivatásos tűzoltók eloltották, majd átvizsgálták az épületet és a lakókocsi romjait. Az épületben két felnőtt és három gyermek lakott, akik rokonokhoz költöztek – értesültünk Csámpai Attilától, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől. Fotó: PMKI Gödöllő HTP