Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt a felhalmozott háztartási hulladék január 2-ára virradóra a Gödöllő külterületén lévő Ökörtelek-völgyi hulladéklerakó telephelyen. A tűz 250 négyzetméteren égett és több méter mélyen beizzott. A lángokat és az beizzásokat – két víz- és egy létrasugár bevetésével – a kora délutáni órákra sikerült megszüntetni a gödöllői hivatásos tűzoltóknak, akik munkáját erőgép is segítette – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP