Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Természetközeli erdőgazdálkodás és az erdőlátogatási feltételek javítása: ez a két fogalom határozta meg a Pilisi Parkerdő munkáját 2021-ben. Miközben minden korábbi mértéket meghaladóan emelkedett és év végére elérte a 32 milliót a látogatók száma a Pilisi Parkerdő által kezelt erdőkben, 2021-ben folytatódtak az élőhelyfejlesztést és az erdei ökoszisztéma védelmét, megerősítését célzó programok.
A meglévők mellett új erdők is születtek: a Pilisi Parkerdő is részt vett az állami erdőgazdaságok 2019-ben indult, az új lendületet kapott erdőtelepítéseket, s az erdők mind növekvő értékét jelképező emlékerdő-programjában: a Gödöllői Erdészeti Arborétumban lévő, felhagyott invazív fajokkal benőtt területet rekultiválva, 1,2 hektáros emlékerdőt hozott létre.
A fenntartható erdőgazdálkodásnak mára szerves része a növekvő erdőlátogatási igények kielégítése: az erdőgazdálkodóknak olyan fejlesztéseket kell megvalósítaniuk, amik segítik az embereket a természetkárosítástól mentes tömeges erdőlátogatásban. A testedzés iránt elkötelezett erdőjárók az idei évben már több közismert helyszínen is szabadtéri fitneszparkban tehetik próbára erőnlétüket. A Pilisi Parkerdő emellett a gyermekek környezeti nevelésére is gondolt: tematikus játszótérrel gazdagodott a Hármashatár-hegy, a Szilfa-tisztás, valamint a hűvösvölgyi Nagyrét és a Gödöllői Arborétum is (képen). Forrás: Pilisi Parkerdő Zrt.