Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A december 15-i Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat értelmében a kabinet anyagi forrást biztosított az 5000 fő feletti lakosságszámú, egyes településeket érintő, azonnali, oktatási célú beruházásokhoz. A köznevelési intézmények felújítása, beruházása jogcímcsoport javára mindent egybevetve közel 2,2 milliárd forintot csoportosítottak át.
Ebből az összegből Gödöllőre is jut(ott) pénz, hiszen a Dunakeszi Tankerületi Központ kötelékébe tartozó Hajós Alfréd Általános Iskola esetében 18 millió forintot használhatnak fel a tanoda tetejének felújítására.