Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gázvezetéket szakított egy munkagép november 3-án, a délelőtti órákban Gödöllőn, az Isaszegi úton. Az elszakadt vezetékből szivárgott a gáz, ezért annak környezetét a gödöllői hivatásos tűzoltók lezárták – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: a lezárt területen egy négylakásos társasház és egy általános iskola is volt. A társasházban öt ember tartózkodott, ők a műszaki mentés ideje alatt az épületet nem hagyhatták el, az iskolát nem kellett kiüríteni, azonban a tanulókat biztonsági okokból az épület másik szárnyában helyezték el. A tűzoltók a gázművek szakembereinek kiérkezéséig biztosították a helyszínt, akik a kiérkezésük követően kiszakaszolták, megszüntették a szivárgást, majd gondoskodtak a végleges javításról. Fotó: PMKI Gödöllő KvK