Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tartva az előre tervezett határidőt, a szakemberek elkészültek a palotakerti HÉV-átjáró felújítási munkálataival. A Gödöllőn, a Szabadság út és a Munkácsy utca találkozásánál található vasúti útátjáró az egyik legjelentősebb a Magyarország harmadik legnagyobb utasforgalmú vasútvonalának számító H8-as HÉV-vonalon. Az útátjáró felújítása miatt az elmúlt két hétben vágányzár, illetve forgalmi változás volt a H8-as vonal szóban forgó részén. Az alábbi – a MÁV-HÉV Zrt. által közzétett – kisfilmből kiderül, mi történt és miért!