Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői rendőrök nem feledték, mit ígértek az általuk a nyár elején az iskoláskorúak számára meghirdetett „Rendőr leszek, ha nagy leszek”, valamint „Állatvédelem a rendőrségen” elnevezésű rajzpályázatok nyerteseinek. A vállalás az volt, hogy a szeptemberi tanévkezdés után az első helyezetteket egyszer rendőrautóval viszik iskolába. Október 7-én eljött az idő: a rendőrautó csomagtartójába iskolatáskák, az utastérbe tanulók kerültek.
Bognár Enikő 5., illetve Sziklási Ádám 4. osztályos tanulók vehették igénybe a szirénás utaztatást. Az otthonuktól a Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola Munkácsy utcai épületéig tartó út láthatóan kellemesen telt, a megérkezés pedig igazán menőnek számított az iskola előtt összesereglett diáktársak és pedagógusok gyűrűjében. Forrás: police.hu