Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából augusztus 23-tól (hétfő) kezdődően forgalomtechnikai beavatkozásokat végeznek a szakemberek Gödöllőn, a Ganz Ábrahám utca és a Táncsics Mihály út között. A szakaszon burkolatjel eltávolítási és festési munkák zajlanak majd, amit követően az érintett szakaszon a forgalmi rend is módosul. A 3-as főút érintett szakaszán a főút megelőző és követő szakaszához illeszkedve,
a jelenlegi 2+1 sáv helyett irányonként egy sáv lesz, továbbá a csomópontok környezetében a kanyarodó mozgásokat elősegítendő kanyarodó sávokat alakítanak ki.
A kivitelezési munkák során – amit a szakemberek igyekeznek az iskolakezdési időszakra befejezni – a szakaszon ideiglenes forgalomkorlátozás mellett a forgalom irányonként egy sávon haladhat, azonban a forgalmi sávok nyomvonala a beavatkozási munkák során többször is módosulni fog. Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztály