Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kommunális hulladék kapott lángra július 24-én, a délutáni órákban Gödöllő és Kerepes között, az Ökörtelek-völgyi hulladéklerakó telephelyen. A tűzoltók kiérkezésekor már több ezer négyzetméteren égett a felhalmozott szemét. A tüzet a gödöllői, váci és a fővárosi hivatásos tűzoltók több óra megfeszített munka után tudták eloltani. Ezt követően átvizsgálták a területet, ennek során munkájukat a Pest megyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányította. A tűzoltást erőgépek is segítették – tájékoztatta szerkesztőségünket Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP