Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Több bejelentés érkezett május 11-én, a délutáni órákban, hogy az M3 autópályán, Bag térségében egy kék jármű a forgalommal szemben halad a leállósávban. A gödöllői járőrök – a Budapest felé vezető oldalon porolva – megállították a sofőrt, aki addig közel 2 kilométert tett meg szabálytalanul. Kiderült, a mellette ülő női rokonának akart segíteni, az ő műszaki hibás autójához tartott, amikor a rendőrök igazoltatták. A járőrök segítettek a lerobbant jármű üzembe helyezésében, biztonságos helyre kísérésében, és pártfogásukba vették az utast, aki gyermekeiért kellett, menjen.
A járművet vezető 57 éves halásztelki férfit előállították, kihallgatták, ő pedig beismerte a terhére rótt közúti veszélyeztetés bűntettét. Elmondása szerint segítő szándéka vezérelte, és csak szemből megállva tudta volna bebikázni a lerobbant kocsit. Szabálytalan haladása közben több elhaladó autóstól kapott reflektoros jelzést, valamint dudálást, de úgy gondolta, baj nélkül meg tudja oldani a feladatot. Arról nem volt tudomása, hogy ilyenkor a közútkezelő segítségét igénybe tudja venni, vagy ahogyan a mellékelt ábra is mutatja, a rendőrség is hívható.
A Gödöllői Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya közúti veszélyeztetés bűntettének megalapozott gyanúja miatt folytatja le a további eljárást az 57 éves férfi ellen. Forrás: police.hu