Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 5-én, a délutáni órákban gödöllői albérletében fogtak el a járőrök egy férfit, aki ellen három elfogatóparancs volt érvényben. K. Rolandot a Budapest Környéki Törvényszék Büntetés-végrehajtási Csoportja csalás és sikkasztás, valamint a Budapest, I. Kerületi Rendőrkapitánysága csalás elkövetése miatt körözte.
A 36 éves férfinak mindössze három hónapig sikerült bujkálnia a gödöllői albérletben, a zsaruk személy- és helyismerete jó nyomra vezette őket. Elfogása és előállítása után K. Rolandot átkísérték a büntetés-végrehajtási intézetbe, így megkezdhette jogerős büntetésének letöltését. Forrás: police.hu