Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Gödöllői Rendőrkapitányság munkatársai, Mészáros Melinda rendőr zászlós és Lados Tibor rendőr törzsőrmester február 17-én mély álmából ébresztették a két segítőt, Rosszcsont Ricsit, és Rendőr Robit, leporolták őket, és elindultak a Martinovics utcai Kastélykert óvodához meglepni a gyermekeket. A rendőröket már hosszú hónapok óta váró ovisok nagyon megörültek az egyenruhásoknak és segítőiknek, tátott szájjal nézték a rendőrautót. A meglepetésből még fel sem ocsúdtak, amikor a bábok segítségével megtanulták, mi is az a segélyhívó szám, mikor lehet és/vagy kell hívni, milyen kerékpáros védőfelszerelések vannak, és miért is fontos azokat viselni. Forrás: police.hu