Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Több száz gödöllői és környékbeli, továbbtanulni szándékozó diák és szülő számára telnek fokozott izgalomban a januári és februári napok. A drukk okát a középiskolai felvételi szolgáltatja több korosztályban is. A jelentkezők már teljesítették a matematika és a magyar írásbeli vizsgát, de még nem tudni, kik készülhetnek arra, hogy szóban is számot adjanak felkészültségről, tudásukról. A középiskolai felvételi rendszer legfontosabb kérdéseit, tennivalóit Fábián Bertalannal, a Gödöllői Török Ignác Gimnázium igazgatójával boncolgattuk a Régió Plusz TV kamerái előtt.