Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tisztán elektromos üzemű gépjárműveket és a töltésükre szolgáló töltőállomásokat szerzett be a Szent István Egyetem (SZIE) a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóságtól (KEF), az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatásával, segítve ezzel az intézményi feladatok, ügyintézés ellátását.
A vadonatúj, hófehér színű, Volkswagen e-Golf típusú gépjárművek használatával várhatóan 30%-kal csökken a Szent István Egyetem járműparkjának üzemanyag-felhasználása. A 2020-as évjáratú modelleket január 18-án vehették használatba az egyetem campusainak munkatársai.
Prof. Dr. Gyuricza Csaba, az intézmény rektora az ünnepélyes átadás alkalmával elmondta, hogy az egyetem a kormányzati tervekkel összhangban arra törekszik, hogy élenjárója legyen annak a kezdeményezésnek, miszerint: 2030-ra 30%-kal növelik Magyarországon az elektromos autók arányát. - Egyetemünk a most átadott autók beszerzésével úttörőnek számít ebben a folyamatban. Személy szerint különösen örülök annak, hogy a SZIE ökológiai lábnyoma ezáltal is csökkenhet – fogalmazott a rektor.
Az autók elektromos hatótávja 150-230 kilométer közé tehető, töltési idejük – a töltöttségi állapottól függően – 25-35 percet vesz igénybe. A gépjárművek gyorsabb feltöltésének érdekében minden campuson két töltőállomást is kiépítenek, amiket egyszerre négy autó tud használni. Forrás: SZIE Médiaközpont