Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A koronavírus járvány alapjaiban változtatta meg mindannyiunk életét. Különösen igaz ez a második hullám kirobbanásakor kialakult helyzetre. Mindenki keresi a válaszokat az életét nagyban befolyásoló betegséggel kapcsolatban.
Dr. Merkely Béla professzor, a Semmelweis Egyetem rektora elfogadta a Szövetségben a Gödöllőiekért Egyesület meghívását és előadást tartott a COVID-vírussal kapcsolatos aktualitásokról a Gödöllői Királyi Kastély dísztermében. Az eseményt a helyszínen a járványügyi előírások betartása miatt korlátozott számú érdeklődő követhette figyelemmel.
Az előadás során a professzor – mások mellett – elmondta, hogy a járvány második hulláma erősebb, azért is, mert – mint fogalmazott – az elsőben túl jók voltunk. A vetített prezentációból arra is fény derült, hogy napjainkban Gödöllőn közepesen növekvő a fertőzöttség tendenciája, illetve az is elhangzott, hogy egy újabb, országos reprezentatív mintán végzendő tesztelés kevéssel a vakcina megjelenése előtt válhat ismét esedékessé, hogy megismerhetők legyenek az átfertőzöttségi arányok, amiből kiszámítható a hazai lakosság számára biztosítani szükséges oltás-mennyiség.