Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Menet közben kigyulladt egy kisteherautó szeptember 1-jén, a reggeli órákban, az M3-as autópálya 34-es kilométerénél, Bag közelében. A tűzoltók kiérkezésekor a teherautó már teljes egészében égett. A tüzet a gödöllői hivatásos tűzoltók oltották el, majd visszahűtötték a felhevült fém alkatrészeket. A kisteherautóban hatan utaztak, a tűz keletkezésekor valamennyien sérülések nélkül elhagyták az égő járművet. A tűzoltás ideje alatt az autópálya érintett szakaszát lezárták – közölte szerkesztőségünkkel Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP