Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Huszonöt esztendeje, 1995 nyarán alakult meg a Gödöllői Királyi Kastély Barátainak Egyesülete, amely az elmúlt negyedszázad alatt megtöbbszörözte taglétszámát és megkerülhetetlen tényezőjévé vált a gödöllői civil életnek. A szervezet alapító-elnöke a 2006-ban elhunyt dr. Mélykúti Csaba volt, akit Szlávik Jánosné Zsóka váltott a tisztségben. A Régió Plusz TV stúdiójában készült beszélgetés során az elnökasszonnyal felidéztük az a megalakulás óta letelt időszak főbb történéseit, külön kitérve azokra a programokra, eseményekre, amik nem valósulhattak volna meg a tagság aktivitása és segítőkész, önkéntes munkája nélkül.