Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lángra kapott és több helyen izzott a felhalmozott hulladék május 30-án, a délutáni órákban a Kerepes és Gödöllő külterületén lévő Ökörtelek-völgyi hulladéklerakó telephelyen. A harminc méter magasan beizzott és időként lángra kapó, földdel letakart szemétrakást két munkagéppel bontották meg az ott dolgozók – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: a megbontást követően a gödöllői hivatásos tűzoltók eloltották a lángokat és megszüntették az izzásokat. Az oltást követően a helyszínre riasztott tűzoltó-egységek átvizsgálták, majd habtakaróval elárasztották a területet. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP