Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Néhány napja eldőlt, hogy a kormányzati illetékesek nem vizsgálják tovább a járványügyi helyzetet, és május 4-én elkezdődnek az írásbeli érettségi vizsgák. A középiskolás végzősöknek tudásukról szóban nem kell számot adniuk, az írásbeli vizsgákat biztonságos körülmények közepette tartják meg. Gödöllőn is. Erről, valamint az elmúl hat hétben végzett tantermen kívüli digitális oktatás tapasztalatairól a Régió Pluszt TV stábja Fábián Bertalant, a Gödöllői Török Ignác Gimnázium igazgatóját kérdezte.