Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy gépkocsi február 16-án, az éjszakai órákban, Gödöllőn, a MÁV-állomás területén. A tűzoltók kiérkezésekor az autó már teljes egészében égett, a tűz átterjedt a gépkocsi mellett lévő őrbódéra is. A tüzet a gödöllői hivatásos tűzoltók oltották el, majd visszahűtötték a felhevült fém alkatrészeket. A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tűzvizsgálati eljárást indított a tűz keletkezési okának és körülményeinek kiderítése érdekében – közölte szerkesztőségünkkel Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI KMSZ