Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A meteorológiai előrejelzések alapján közeleg a tél és december első napjától már havazásra számíthatnak az ország északi részén a közlekedők. Az időjárás-előrejelzések szerint főleg a december 2-i, hétfői napon terjedhet ki a havazás nagyobb területekre. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. november 10-től téli üzemmódra állt át, a szakemberek és a munkagépek az év utolsó hónapjának első hétvégi napjától akár már élesben is dolgozhatnak a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákon – olvasható a társság hírportálunkhoz eljuttatott közleményében.
A várható téli csapadék azonban nem csak az országos közutakat lepheti el, hanem a gödöllői közlekedő-felületeket is. Városunkban az önkormányzati fenntartású utak tisztítása és csúszásmentesítése – fontossági sorrendben – a VÜSZI Kft. munkatársainak jelent kihívást. Azt azonban tudni kell, hogy a téli csapás a lakosságra is ró feladatot, miután az ingatlantulajdonosok számára kötelező az épületük előtti járdaszakasz hótól vagy jégtől történő megtisztítása.