Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tűz keletkezett egy százhúsz négyzetméteres lakóház egy szobájában október 28-án, a délutáni órákban Gödöllőn, a Kazinczy Ferenc utcában. A tűzoltók kiérkezésekor a lángok már átterjedtek az épület tetőzetére, valamint további helyiségeket veszélyeztettek – tájékoztatta szerkesztőségünket Csámpai Attila. A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt is elmondta, hogy a környéken nagy riadalmat keltett tüzet a gödöllői és az aszódi hivatásos tűzoltók eloltották, majd átvizsgálták és átszellőztették az ingatlant.
Személyi sérülésről nem érkezett jelentés, a tűz okának kiderítésére vizsgálat indult. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP