Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sokadik alkalommal a szabadban mozgásról szólt a Gyaloglás Világnapja. Október 5-én, Gödöllőn, a Világ Gyaloglónapi Teljesítménytúrára gyűltek egybe a természetjárás szerelmesei.
A Margita 344,2 Turisztika és Sportegyesület által szervezett programon részt vett dr. Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó is, aki elmondta, hogy az esemény 2019-ben is az Ötpróba szabadidősport-mozgalom hivatalos pontszerző állomása, amin a 30 kilométeres táv teljesítésével 4 pont, a 20 kilométeres táv teljesítésével 2 pont, míg a 12 és 6 kilométeres távok teljesítésével 1-1 pont szerezhető.
Az Ötpróba Tokióba sorozat nagykövete örömmel újságolta, hogy a túrán – a képen jobbra látható Halmosi Gábor személyében – találkozott olyan sportemberrel, aki elérte a 60 Ötpróba-pontot, amivel esélye nyílik olimpiai utat nyerni a jövő évi ötkarikás játékok helyszínére, Tokióba, ahol összesen 24 ötpróbázó szurkolhat majd a magyar csapa sportolóinak.