Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A McDonald’s Corporation idén februárban jelentette be, hogy a hazai vállalatban meglévő tulajdoni érdekeltségét teljes körűen Scheer Sándor magyar üzletemberre ruházza át. Az új tulajdonos irányításával a társaság feladata, hogy a McDonald’s hazai Developmental Licensee Partnereként üzemeltesse és fejlessze a piacon működő McDonald’s éttermeket és franchise hálózatot – olvasható az erről szóló, hírportálunkhoz eljuttatott sajtóközleményben.
Az új tulajdonos nem késlekedett, a hét elején Gödöllő fő közlekedési útvonala, a Dózsa György út mellett már meg is kezdődtek első új egységének, egyben Gödöllő első McDonald’s éttermének építési munkálatai. A tervek szerint a vendégek 2020 elején vehetik birtokba az autós kiszolgálást is nyújtó éttermet.
A gödöllői a hazai hálózat 7. olyan étterme lesz, ahol a vendégek a „Jövő Élménye” éttermi koncepcióval találkozhatnak majd. A látogatók számára a legfeltűnőbb újdonságot az érintőképernyős rendelésfelvevő kioszkok és a „table service”, azaz: az asztalhoz történő kiszolgálás jelentik majd. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a vendégek az igényüknek és elképzelésüknek leginkább megfelelő módon rendelhetik meg, fizethetik ki, kaphatják meg és fogyaszthatják el kedvenc „mekis” termékeiket.
Szintén izgalmas újítás lesz a kétsávos rendelésfelvétel és kiszolgálás, ami az autóval érkező vendégek számára teszi gyorsabbá és kényelmesebbé a vásárlást. Az épület megjelenésében is a jövőt idézi majd: a homlokzat új nemzetközi dizájnnal készül, emellett a belső tér kialakítása is Magyarországon először megvalósuló nemzetközi belsőépítészeti tervek alapján történik.