Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az egyik legmagasabb szintű szakmai elismerésben részesült május 25-én, a Magyar Atlétikai Szövetség éves rendes közgyűlésén Karakas Józsefné, Jutka néni (a képen Gyulai Miklóssal, a MASZ elnökével látható). A Gödöllői EAC kiváló atléta edzője a „Magyar Atlétikáért Arany fokozat” kitüntetést vehette át. Az elismerést az elmúlt több mint fél évszázados versenyzői és edzői teljesítményéért kapta, aminek fontos sikereként említhető, hogy az elmúlt évében a GEAC színeiben versenyző válogatott tanítványa, a SZIE Természetvédelmi mérnök BSc-s hallgatója, Nádházy Evelin 400 méteres síkfutásban kijutott a berlini szabadtéri Európa Bajnokságra. Fotó: Mérei László