A gödöllői képviselőtestület tagjai a május 22-én lezajlott tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 11 igen szavazattal (lokálpatrióta klubos képviselők és Kovács Barnabás – TEVE Egyesület) és 3 tartózkodással (GDL Pelikános képviselők) elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2024. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Akárcsak tavaly, idén is májusban érkezett el az a pillanat, amikor a várost irányító grémium tagjai megismerhették a Gödöllő Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság egy évvel korábban végzett tűzvédelmi tevékenységéről szóló beszámolót, amit május 22-én Szigeti Róbert tűzoltó alezredes, gödöllői tűzoltóparancsnok és Kristóf Sándor tűzoltó alezredes, a helyi katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője terjesztett a városatyák elé.
A közúti ellenőrzések során alkalmazott alkoholszondák tavaly Magyarországon 27.801 esetben jeleztek ittasságot. Úgy is fogalmazhatunk, hogy ennyi időzített bomba veszélyeztette mások életét Magyarország útjain. Az ittas állapotban közlekedők 1.425 balesetet okoztak 2018-ban, ami az összes közúti közlekedési baleset 8,5%-át tette ki. Az ittasan okozott balesetek 55%-áért a személygépkocsi-vezetők, 23%-áért a kerékpárosok voltak felelősek.
Az összes ittas járművezetőt csak akkor lehetne kiszűrni a forgalomból, ha a rendőrök mindig mindenkit megállítanának, ami nyilvánvalóan a forgalom lebénulását eredményezné. A rendőrség új – a police.hu oldalon közzétett – videója a járművezetők (valamint hozzátartozóik és barátaik) figyelmét akarja felhívni a veszélyre, ami ellen ők tehetnek a legtöbbet… …hogy mindenki hazaérjen!
Ami a Gödöllői Rendőrkapitányság hasonló adatait illeti, elmondható, hogy az utóbbi években az illetékességi területen bekövetkezett, személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek mintegy 10 százalékánál mutatták ki a járművezetők ittasságát.
Számos alkalom van, ami okot szolgáltathat az alkoholos italok fogyasztására. Az egyik ilyen a húsvét. Higgyék el, nem éri meg kockáztatni, és piásan járművet vezetni. Részben azért, mert fennakadhatunk a – várhatóan fokozott – rendőrségi ellenőrzésen, részben pedig azért, mert pótolhatatlan veszteséggel járhat…