Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A közúti ellenőrzések során alkalmazott alkoholszondák tavaly Magyarországon 27.801 esetben jeleztek ittasságot. Úgy is fogalmazhatunk, hogy ennyi időzített bomba veszélyeztette mások életét Magyarország útjain. Az ittas állapotban közlekedők 1.425 balesetet okoztak 2018-ban, ami az összes közúti közlekedési baleset 8,5%-át tette ki. Az ittasan okozott balesetek 55%-áért a személygépkocsi-vezetők, 23%-áért a kerékpárosok voltak felelősek.
Az összes ittas járművezetőt csak akkor lehetne kiszűrni a forgalomból, ha a rendőrök mindig mindenkit megállítanának, ami nyilvánvalóan a forgalom lebénulását eredményezné. A rendőrség új – a police.hu oldalon közzétett – videója a járművezetők (valamint hozzátartozóik és barátaik) figyelmét akarja felhívni a veszélyre, ami ellen ők tehetnek a legtöbbet… …hogy mindenki hazaérjen!
Ami a Gödöllői Rendőrkapitányság hasonló adatait illeti, elmondható, hogy az utóbbi években az illetékességi területen bekövetkezett, személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek mintegy 10 százalékánál mutatták ki a járművezetők ittasságát.
Számos alkalom van, ami okot szolgáltathat az alkoholos italok fogyasztására. Az egyik ilyen a húsvét. Higgyék el, nem éri meg kockáztatni, és piásan járművet vezetni. Részben azért, mert fennakadhatunk a – várhatóan fokozott – rendőrségi ellenőrzésen, részben pedig azért, mert pótolhatatlan veszteséggel járhat…