Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői képviselőtestület tagjai, hogy a Pilisi Parkerdő Zrt. által az erdőgazdálkodási tervben foglaltak végrehajtása következtében kialakult zajhatások megnyugtató mértékben enyhüljenek, az M3-asautópálya jobb pálya 30+100 és 30+400 kilométer közötti szelvényéig terjedő területen a zajvédőfal továbbépítésében látják a zajhatások által okozott probléma megoldását. Ezért a városatyák egyöntetűen felhatalmazták a polgármestert, hogy a zajvédőfal meghosszabbításának kérelmét az érintett hatóságokhoz benyújtsa.
Az ügyből a helyi városvezetés nem hagyta ki Vécsey Lászlót, a gödöllői központú választókerület kormánypárti parlamenti képviselőjét sem, akit – határozatba foglalva, ellenvetés nélkül – arra kértek: lehetőségeihez képest tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a gödöllői zajvédőfal továbbépítése a szóban forgó szakaszon megvalósulhasson, és a megtett lépésekről, eredményekről folyamatosan tájékoztassa a testületet, valamint a lakosságot.