Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Március 14-i keltezéssel együttműködési megállapodás jött létre a gödöllői önkormányzat és a MÁV-HÉV Zrt. között. A Gémesi György polgármester és Keresztes Péter vezérigazgató által aláírt dokumentumban a felek – mások mellett – olyan célokat fogalmaztak meg, mint:
• a gödöllői HÉV-állomásokon található utcabútorzat állapotának, esetleges cseréjének felülvizsgálata a kulturált és kényelmes várakozás elősegítése érdekében. • a palotakerti HÉV-állomás területén – a tulajdonos MÁV-HÉV Zrt, engedélyével – P+R parkoló megvalósításának lehetősége. • a gödöllői HÉV-állomások és a MÁV-HÉV Zrt. kezelésében lévő zöldterület rendezése és folyamatos karbantartása. • az utastájékoztatást szolgáló táblák elhelyezése, állapotuk felülvizsgálata, szükség esetén cseréje. • új kerékpártároló(k) elhelyezésének vizsgálata.