Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A város közösségi oldalán megjelentekre hivatkozva, több internetes portál is közölte a szomorú hírt, miszerint: hosszan tartó, súlyos betegség következtében, március 17-én, 73 éves korában elhunyt Iglói Éva, a Gödöllő Táncegyüttes Galga-mentéről származó alapítója, aki hosszú éveken át vezette a nemzetközi hírű művészeti közösséget. Temetéséről később intézkednek.
A Gödöllő Táncegyüttes 1992-ben alakult Iglói Éva vezetésével, az önkormányzat, valamint a Petőfi Sándor Művelődési Központ (napjainkban Művészetek Háza) korábbi vezetésének segítségével. A több mint negyed évszázada működő együttes több száz műsorral öregbítette Gödöllő hírnevét bel- és külföldön egyaránt. Az 1992-ben a népművelőknek járó legmagasabb állami szakmai elismerő címet jelentő Bessenyei György-díjjal kitüntetett Iglói Éva a művészeti csoport életre hívásával a Kárpát-medencei magyarság és nemzetiségek tánchagyományainak megismerését, megtanulását és hiteles színpadra állítását tűzte ki célul, aminek továbbvitele mostantól tanítványaira hárul. Fotó forrása: index.hu