Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Január 6-án, életének 60. évében elhunyt Dallos Andor, az Állami Ménesgazdaság Szilvásvárad vezetője – írta hétfői közleményében az Agrárminisztérium.
Dallos Andor Gödöllőn született 1959. március 13-án. Itt szerzett egyetemi diplomái birtokában 1984 óta dolgozott Szilvásváradon, ahol gyakornok, majd állattenyészési-, később mezőgazdasági ágazatvezető volt. 1993 óta az önálló költségvetési intézményként működő Állami Ménesgazdaság Szilvásvárad igazgatójaként tevékenykedett. A lovassport egyik szaktekintélye volt, neve a fogathajtással, a lipicai lófajtával szorosan összekapcsolható. Tevékenységét számos siker, elismerés fémjelzi.
Szívesen időzött Gödöllőn. Többek között a 2010-es évek elején, a Szent István Egyetem gödöllői kampuszán lezajlott Egyetemi napok keretében megrendezett amatőr fogathajtó-versenyen a segédhajtók egyikeként adott hasznos tanácsokat a bakon (képen). Ezen felül a március 15-i lovas felvonulásra is rendszeresen delegált résztvevőket.
Nős, két felnőtt gyermek édesapja, és két unoka boldog nagyapja volt. Felesége az egyik helyi általános iskolában tanító. Lánya díjlovagló, fia lovas kaszkadőrként dolgozik. Dallos Andort az Agrárminisztérium saját halottjának nyilvánította.