Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
December 30-án, a délutáni órában kigyulladt és teljes egészében égett egy személyautó Valkón, a Petőfi utcában. A tűz a gépkocsiról nem terjedt tovább, személyi sérülés nem történt. A gödöllői hivatásos tűzoltók egy vízsugár segítségével oltották el a lángokat, majd visszahűtötték a felhevült fém alkatrészeket.
Nem sokkal később, az esti órákban tűz keletkezett egy személyautó motorterében az M31-es autóút 4-es kilométerénél, Gödöllő közelében. A gépkocsiban hárman utaztak, akik a tűzoltók kiérkezéséig egy porral oltóval a tűz oltását megkezdték. Személyi sérülés nem történt. A gödöllői hivatásos tűzoltók egy vízsugár segítségével oltották el a lángokat, majd hűteni kezdték a jármű felforrósodott fém részeit – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotók: PMKI Gödöllő HTP