A skizofrénia is felmerült a Gödöllőt elkerülő út vitájában
Miután Gémesi György (felső képen) lokálpatrióta klubos többségű testületénél elérte, hogy az önkormányzat kérjen tájékoztatást a Kormánytól arra vonatkozóan, hogy a 3-as számú főút Gödöllő déli elkerülő, 2x1 sávos főút megvalósítását mikorra tervezi. A tájékoztatás kérésének célja az, hogy a Gödöllő városában kialakult, a város közlekedését és a közutak állagát nagyban sújtó, az M3-as autópályáról a városra áramló átmenő gépkocsiforgalom következtében az önkormányzat a vonatkozó törvényben meghatározott „helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása” feladatát az elkerülő út megépítésének várható időpontjának függvényében kell, hogy a jövőben megtervezze. Ezzel egyidejűleg arról is határozat született, hogy a gödöllői képviselőtestület felkéri a választókerült országgyűlési képviselőjét, Vécsey Lászlót, járjon el annak érdekében, hogy a 3-as számú főút Gödöllő déli elkerülő, 2x1 sávos főút megvalósítása minél előbb megtörténjen. Gémesi György kiegészítésképpen egy kimutatást is készíttetett, amiben felsorolják, hogy a 2014 óta tartó önkormányzati ciklusban mennyit áldozott a városvezetés útépítésre (744 millió forint), kerékpáros infrastruktúra fejlesztésre (72,5 millió forint), parkoló-építésre (178 millió forint), járdaépítésre (331,2 millió forint), buszvárókra (20 millió forint), hídépítésre (63,2 millió forint), illetőleg út-híd-járda fenntartásra (854,6 millió forint).
A fentiek tükrében igencsak érdekesnek ígérkezett a következő napirendi pont tárgyalása, mivel az előterjesztést Vécsey László (alsó képen) jegyezte. A gödöllői központú választókerület kormánypárti parlamenti képviselője indokláskén – mások mellett – leírta, hogy kár lenne tétlenül várakozni addig is, míg az elkerülő utakért lobbizunk. Hiszen vannak olyan, városi kompetenciába tartozó beruházások, amik alkalmasak a közúti forgalmi terhelés enyhítésére, a forgalombiztonság növelésére és ez által a gödöllői lakosság életminőségének, közérzetének javítására. A honatya ezek közül a köznevelési intézmények közelében bizonyos napszakokban fennálló parkolási anomáliákat, a Dózsa György út M3-as lejáró csomópont Kornya Mihály utca közötti szakaszának vizsgálatát (szervizút bővítése a bevásárlóközpontok között), hét korforgalom (például: Szilhát-Bajcsy kereszteződés, Bethlen Gábor, Ádám, Mátyás király utca kereszteződés, Petőfi tér, Ady sétány Isaszegi út találkozása) és egy lámpás kereszteződés (Szent János, Szőlő, Röges utca találkozása) kiépítését, a Haraszti iparterület feltárását, valamint a Vác viszonylatú forgalmi terhelés területvásárlással megvalósítható enyhítését nevezte meg.
Vécsey László hozzáfűzte: mindössze annyit kér, javaslatait vegyék fontolóra, országgyűlési képviselői munkáját, ezen belül a gödöllői elkerülő út érdekében folyó lobbi tevékenységét segítsék meg azzal, hogy hivatkozási alapot teremtenek számára. - Hadd mondhassam el minden illetékes fórumon, hogy Gödöllő Város Önkormányzata a saját illetékességi körében mindent megtesz Gödöllőközúti forgalmi helyzetének javításáért – fogalmazott a parlamenti képviselő, aki a vita után nem kért szavazást írásos határozati javaslatáról, hanem támogathatónak tartotta a helyszínen kiosztott verziót, ami az alábbi volt:
Gödöllő Város Önkormányzatának Képviselőtestülete megköszöni Vécsey László országgyűlési képviselő úrnak a témakörben készített előterjesztését. A képviselőtestület felkéri dr. Gémesi György polgármestert, hogy az előterjesztésben felvetett javaslatokat juttassa el a közlekedési koncepciót készítő szakembereknek, annak érdekében, hogy amennyiben a javaslatok megvalósítására reális lehetőség van, azok kerüljenek be a koncepcióba. Az önkormányzati tulajdonú közlekedési infrastruktúra fejlesztéséről a képviselőtestület minden évben a költségvetési rendelet elfogadásával dönt, költségvetési helyzetének, valamint a közlekedési koncepcióban megfogalmazottak ismeretében. A képviselőtestület felkéri dr. Gémesi György polgármestert, hogy Gödöllő Város Közlekedési Koncepcióját terjessze be a november 22-én tartandó képviselőtestületi ülésre.
Az indítványt a testületi tagság ellenvetés nélkül (13 igen) hagyta jóvá, ám ezt megelőzően több mint egyórás szócsata alakult ki a felek között, elvileg arról a Gödöllőt elkerülő útról, ami – mint elhangzott – 2022 előtt szinte biztos, hogy nem épül meg. A pro- és kontra érvek felsorolása során esetenként komikusnak tűnt, hogy a kezdődő békülésből, bocsánatkérésből pillanatok alatt miként lett megint ellenségesebb a hangulat, illetve az is, hogy a téma lényegétől mikor és milyen távolságba rugaszkodtak el a hozzászólók. Néhány meghatározó gondolat a vitából:
Gémesi György: - Az a legfőbb kérdés, hogy össze tudunk fogni, vagy nem az elkerülő út ügyében. Vécsey László: - Fontos, de nem az egyetlen megoldás a gödöllői elkerülő út. Ezen kívül van még kettő, ami Gödöllőt is érinti, nevezetesen. a Vác-Gödöllő nyomvonal, illetve Veresegyház bekötése az M3-as autópálya mogyoródi csomópontjába. Ez utóbbi megvalósulásának van a legnagyobb esélye. Vécsey László: - Egyetértek, nem pártpolitikai kérdésről van szó. Ha segíteni akarnak, meg kell kérdezni, miben tudnak segíteni. Olyan típusú segítség nem kell, amit az uszodánál és a zajvédő falnál adtak. Úgy érzem, ami történik a polgármester részéről az erősen pártpolitikai indíttatású nyitott kapukat döngetés. Ha leteszem a kalapom, polgármester vagyok, ha felveszem, pártelnök. Ez a skizofrénia! Gémesi György: - Korábban volt Ön is ilyen helyzetben, mármint polgármester és országgyűlési képviselő egyszerre. Úgyhogy ezt ne feszegessük. Azt azonban igen, hogy az állami elvonások miatt kevesebb jut az önkormányzatnak fejlesztésre.
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|