Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 2-án keltek útra és két nappal később már a helyszínen tréningeztek az argentin fővárosban, Buenos Airesben október 6-18. között lezajló 3. Nyári Ifjúsági Olimpiai Játékokon résztvevő magyar csapat tagjai. A 79 sportolóból álló küldöttségben 16 atléta van, közülük egy a Gödöllői EAC színeiben áll rajthoz a világeseményen. A rúdugró Mihály Ádámról van szó, akit trénere, Szörényi István is elkísért a tengerentúlra. Ráadásul, a bajnokokat sorra nevelő szakedző a KSI kötelékébe tartozó Gebauer Maja (képen balra) versenyzését is felügyeli a lányok rúdugró megmérettetése során.
A lebonyolítási rendszer sajátossága miatt Ádámnak kétszer kell majd ugrania, helyezését a két ugrás során szerzett pozíciójának az átlaga határozza meg. Először október 13-án, szombaton, magyar idő szerint 19.40 órától, ezt követően pedig október 16-án, kedden 19 órától veselkedhet neki a magasságoknak a 490 centiméteres egyéni csúccsal rendelkező gödöllői atlétának. Forrás: masz.hu