Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szeptember utolsó szombatján elkezdődött a röplabda NB II. 2018/2019-es idényének küzdelemsorozata. A Penta-Gödöllői RC mind a hölgyeknél, mind a férfiaknál érdekelt a pontvadászatban. A Wirnhardt Oszkár által felkészített fiúcsapat szettveszteség nélküli győzelemmel mutatkozott be Sümegen, a Szabados István szakmai irányításával dolgozó női juniorgárda pedig Pécsen nyert három, mondhatni igencsak sima játszmában.
NB II., Közép-csoport, nők, 1. forduló: Pécsi Horvát Iskola RE – Penta-Gödöllői RC 0-3 (-6, -13, -16)
NB II., Nyugati-csoport, férfiak, 1. forduló: Sümeg-Dabronc – Penta-Gödöllői RC 0-3 (-26, -13, -22)