Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hiába, kis város Gödöllő. És ez azt is eredményezi, hogy nem sok minden maradhat titokban. Értesülésünk szerint – néhány nappal azt követően, hogy a tetten ért illegális szemétlerakó személyek egyike „majdnem megverte” településünk polgármesterét – Gémesi György szóváltásba keveredett két, a Szabadság téri HÉV-megállóban tartózkodó személlyel. A konfliktus állítólag odáig fajult, hogy a mentőket és a rendőrséget is értesíteni kellett a szeptember 7-én, a késő eseti órákban történt incidenshez.
A rendőrség nem adott ki közleményt az esetről, ezért a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivőjéhez fordultunk, erősítse meg vagy cáfolja a történteket. András Tamás rendőr alezredes ezt válaszolta megkeresésünkre: A Gödöllői Rendőrkapitányság garázdaság szabálysértés elkövetése miatt indított eljárás keretében vizsgálja az Ön által kérdezett eset körülményeit.