Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Augusztus 16-án mintegy 10 percet fordítottak a gödöllői képviselőtestület tagjai nyolc napirendi pont megtárgyalására. A rendkívüli ülésen az alábbi kezdetű előterjesztésről is döntöttek a városatyák:
Erre illik a mondás: csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A tervezett hitelfelvétel tényleges futamideje 15 év lenne, feltéve, hogy az erre illetékes kormányzati szervek jóváhagyják az ügyletet. Az előterjesztésben azt is kimutatták, hogy a hitelfelvétel tárgyévében 9,9 millió forintos, az azt követő három évben pedig 36,1 millió forintos, 35,7 millió forintos, valamint 35,2 millió forintos fizetési kötelezettség terhelné a helyi közkasszát. A városi büdzsét érintő – a szakzsargon szerint – kitekintő határozatot a két Fidesz-KDNP-s képviselő tartózkodása mellett fogadták el.