Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A mostoha időjárás ellenére, június 27-én kiváló hangulatú serdülő liga rúdugró versenyt rendezett a Gödöllői EAC a felújított egyetemi atlétikai centrumban. A közel ötórás verseny során a lányoknál és a fiúknál egyaránt 13-13 fő, 2003-2005-ös születésű versenyző állt rajthoz, és a viadal során lányoknál kilencen, a fiúknál pedig nyolcan egyéni csúcsot ugrottak.
A fiúknál dominált a 6 főből álló GEAC-különítmény, hiszen az aranyérmet Bánovics József szerezte meg a szakadó esőben, 4 méteres ugrással. A győztes mellett a negyedik (Bánovics Károly) és az ötödik helyen (Ladányi Viktor) is hazai versenyző végzett. A lányoknál Simonváros Zille a negyedik helyet szerezte meg. A kiváló szervezés mellett ezúton is hálás köszönet az egyesület szponzorainak: a Tatai Környezetvédelmi Zrt-nek, a Seqomics Kft-nek és a Wessling Hungary Kft-nek – tudatta hírportálunkkal dr. Kriszt Balázs szakosztályvezető.