A gödöllői városvezetés tagjai november 20-i ülésükön felülvizsgálták és módosították a helyiadókról szóló önkormányzati rendeletet, ami 2026. január 1-jén lép hatályba. Az adónemek összegének emelését az önkormányzat gazdasági mozgásterének szűkülése, nevezetesen: a jórészt stagnáló bevételek és a növekvő kiadások közötti, főként az inflációnak köszönhető „rés” tágulása teszi indokolttá, valamint az, hogy van olyan adónem, aminek mértékéhez az elmúlt 5 (építményadó, telekadó, idegenforgalmi adó), illetve 10 évben (kommunális adó) nem nyúlt hozzá a képviselőtestület.
Egy híján 30 esztendeje, hogy Gödöllőre költözött Sándor Csaba, a sokak által „szendvicsemberként” ismert, a város mindennapi életének arculatához annak idején szokatlan újdonsággal hozzájárult fiatal, aki mára elhagyta az ötödik ikszet. Csaba nemrégiben azzal hívott fel, hogy egyre gyakoribban találkozik a fiatalok motiváció és tenni akarás nélküli mentalitásával, és szeretné, ha cseppet sem zökkenőmentes életútjának megismertetésével segíthetne nekik ezen változtatni. Ez volt az apropója és a kiindulópontja beszélgetésünknek, amiből – reményeink szerint – sok jó gondolat továbbvihető és számos következtetés levonható.
A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó OPUS ENERGETIKA Csoport gödöllői központi gázhálózati elosztóraktárának átadásával új időszámítás kezdődött a kelet-magyarországi régió energiaellátásának logisztikai támogatásában. A 2.700 négyzetméteren, több mint 1,1 milliárd forintból megvalósult beruházás stratégiai jelentőségű mérföldkő a térség energetikai biztonságának fejlődésében. A november 20-án lezajlott átadón dr. Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium minisztere, valamint Konczné Kondás Tünde, az OPTESZ OPUS Zrt. vezérigazgatója is hangsúlyozta: az új fejlesztés hozzájárul az ország gazdasági erejének, emellett a térségi közösségek megtartó erejének növeléséhez is.
Július 1-jétől emelkednek a taxisok által alkalmazható tarifák Gödöllőn. Legutóbb három éve fogadtak el olyan önkormányzati rendeletet, amiben szabályozták a város területén végzett személyszállítási szolgáltatás vitel- és várakozási díjait.
A polgármester által előterjesztett javaslatban indoklásként az szerepel, hogy a vállalkozók álláspontja szerint az elmúlt időszakban több költségük is jelentősen emelkedett, ami indokolja a szolgáltatás ellenértékét jelentő hatósági árak emelését. Többletterhet jelentenek számukra a járulékok és üzemanyag árak, a pénztárgép üzemeltetési- és javítási költségek, valamint az elektronikus fizetési módhoz kapcsolódó beruházások is, illetőleg az is, hogy csak 10 évesnél fiatalabb járművel lehet a szolgáltatást végezni.
A második félév első napjától a következő hatósági árakat kell alkalmazni Gödöllőn végzett személytaxi-szolgáltatás esetén (zárójelben az eddigi tarifák és az emelés százalékos mértéke): • alapdíj 700 forint (450 forint, +55%) • kilométer-díj 300 forint/km (280 forint/km, +7%) • várakozási díj 75 forint/perc (70 forint/perc, +7%) • viteldíj kivételes időszakban 600 forint/km (560 forint/km, +7%)