Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Két korosztály számára rendezett – pályaavatóval egybekötött – ugrógálát (magas- és ötösugrás) június 13-án a Gödöllői EAC atlétika szakosztálya a Szent István Egyetem Atlétikai Központban. A hat versenyszámban lezajlott megmérettetésen két hazai győzelem született.
A hölgyek magasugró versenyét Deutsch Péter tanítványa, a 20 éves Renner Luca nyerte, aki 175 centimétert teljesített. A másik gödöllői sikert a mindössze 15 esztendős Soos Levente szállította. A Kovács Zoltán szakmai irányításával készülő tehetség 194 centiméterig jutott a fiúk rivalizálásában. Fölényét mi sem jellemezte jobban, mint az, hogy 15 centimétert vert a második helyezettre, és teljesítményével a férfiak között bronzérmet szerzett volna.