Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tűz keletkezett egy kisbusz motorterében március 26-án, a délutáni órákban Gödöllőn, a Szabadság úton (3-as főút). A tűzoltók kiérkezése előtt a jármű sofőrje több porral oltóval megkezdte a tűz oltását, ezzel megakadályozta a lángok továbbterjedését. A gödöllői hivatásos tűzoltók egy vízsugár segítségével a még izzó részeket eloltották, a felhevült fém alkatrészeket visszahűtötték – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP