Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mintegy 16 hónappal azt követőn, hogy október 16-án megbízott vezetőként átvette a Gödöllői Rendőrkapitányság munkájának irányítását, dr. Mihály István rendőr dandártábornok, a Pest megyei Rendőr-főkapitányság első embere kezdeményezte Lajmer György alezredes (képen) kinevezését a 26 település közrendjéért és közbiztonságáért felelős gödöllői rendvédelmi egység élére.
A vonatkozó törvényi jogszabály értelmében a kinevezést kezdeményező elöljárónak ki kell kérnie az illetékességi területen működő önkormányzatok képviselőtestületének véleményét. A gödöllői városatyák – hivatkozva Lajmer György szakmai életútjára, vezetői tapasztalatára és a Gödöllői Rendőrkapitányság megbízott kapitányságvezetőjeként végezett eddigi munkájára – február 22-i tanácskozásukon ellenvetés nélkül támogatták a megyei főkapitány javaslatát, amit – mivel a gödöllői kapitányság kiemelt besorolású – az országos rendőr-főkapitány hagyhat jóvá.