Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Igazodva az év elején hatályba lépett törvényi változásokhoz, a gödöllői önkormányzat tagjai október 19-i ülésükön rendeletet alkottak a településfejlesztéssel, településrendezéssel és a településkép védelmével összefüggő partnerségi egyeztetés szabályairól. Az elfogadása után egy nappal már hatályos helyi jogszabály alapján a partnerségi egyezetésben az érintett lakosságnak, valamint a gödöllői önkormányzatnál a partnerségi egyeztetésbe az adott eljárás előzetes tájékoztatási szakaszában bejelentkezett érdekképviseleti-, civil- és gazdálkodó szervezetek, vallási közösségek vesznek részt.
A rendelet – nevesítve az információs felületeket – kitér a lakosság tájékoztatásával kapcsolatos kötelezettségekre, illetve meghatározza azt is, hogy a partnerek az előzetes tájékoztatóval és a dokumentumok elkészült tervezetével kapcsolatos javaslataikat, észrevételeiket kinek címezve, milyen módon (posta, elektronikus levél) tehetik meg.