Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Elektromos vezetékek füstöltek egy villanymozdony motorterében október 16-án, az esti órákban Gödöllőn, a vasútállomáson. A gödöllői hivatásos tűzoltók egy porral oltóval az izzást megszüntették, a mozdonyt átvizsgálták, majd átszellőztették. A tűzoltás ideje alatt a szerelvényt feszültségmentesítették, személyi sérülés nem történt. A menetrend szerint közlekedő vonaton közel százan utaztak, továbbszállításukról a szolgáltató gondoskodott – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP