Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt és teljes terjedelmében égett egy harminc négyzetméteres melléképület augusztus 28-án, az éjszakai órákban Mogyoródon, a Virág utcában. A tűzoltók kiérkezése előtt a rendőrök az égő épületből három gázpalackot kihoztak, egy pedig a tűz következtében felrobbant. A gödöllői hivatásos tűzoltók két vízsugár segítségével oltották el a lángokat, akadályozták meg a tűz továbbterjedését. A tűzeset során személyi sérülés nem történt, a kihozott gázpalackokat hő hatás nem érte – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP