Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Aki mostanság a Munkácsy úton található Petőfi Sándor Általános Iskola környékén jár, tapasztalhatja, hogy javában zajlik az épület energiahatékonysági felújítása, amire az önkormányzat nyert támogatást. A beruházás jelenlegi állása láttán azonban többekben merült fel kérdést: vajon kész lesz-e a kivitelező a szeptember 1-jei iskolakezdésre.
A kérdést feltettük Eich Lászlónak, a Klebelsberg Központ Dunakeszi Tankerületi Központ igazgatójának. A direktor távollétében és megbízásából az iskola fenntartója képviseletében a szakmai igazgatóhelyettes arról tájékoztatott, hogy az intézményben folyó energiahatékonysági projektet az önkormányzat végzi. Hasonló felújítási projektek kapcsán elmondható, hogy a munkaszervezés folyhat úgy, hogy az ne zavarja az oktatást. Szabóné Forgács Gabriella hozzátette: az önkormányzattól nem kaptak olyan tájékoztatást, hogy a tanévkezdést hátráltatná a felújítás.