Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Augusztus 18-án kormányhatározat született a Budapest – Hatvan közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítésével kapcsolatos projektek megvalósításához szükséges források biztosításáról. A döntésnek azért van különös jelentősége, mert a fejlesztés érinti a gödöllői vasútállomás – már hosszú évek óta szóban forgó – korszerűsítését is.
A projekt tervezett összköltségét bruttó 166 milliárd forintban határozták meg, amiből 93,3 milliárd forintra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz, míg 72,7 milliárd forintra a hazai költségvetés nyújt fedezetet. A gödöllői vasútállomás megújulására, illetve P+R parkolók létesítésére bruttó 22,5 milliárd forintot szánnak. A projekt fizikai befejezésének határideje 2022. augusztus 31.
Ha minden a terv szerint alakul, aluljáró váltja fel a képen látható felüljárót a gödöllői vasútállomáson