Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Augusztus 20-án, a délutáni órákban felavatták a múlt század elején működött világhírű gödöllői művésztelep egyik jeles tagja, Remsey Jenő szobrát Gödöllőn. Papp Edina bronzból készült alkotása a Gödöllői Városi Múzeum előtt, a Nagy Sándort, valamint feleségét, Kriesch Laurát (2014-ben avatták fel) és a Körösfői-Kriesch Aladárt (2007-ben avatták fel) ábrázoló köztéri műtárgyak mellett, az aluljáró lejáratához legközelebb látható.
Az 1980-ban – 95 éves korában – elhunyt, 1977-ben díszpolgári címmel kitüntetett neves festő- és grafikusművész mellszobrának elkészítéséhez a Nemzeti Kulturális Alap Képzőművészet Kollégiuma 3,5 millió forinttal járult hozzá. Az alkotás bekerülési költségét bruttó 9,2 forintra kalkulálták, ezáltal a támogatás és a felmerült kiadás közötti 5,7 forintot önrészként a gödöllői költségvetésből biztosították.